L’olor cultural pot sobrevenir un agent transformador? (Inspirant-me en: Arte y Agenia, Gell 2016)

 

Osmologies és un projecte cultural i artístic que aposta pel sentit de l’olfacte, situant el nas al cor de l’estratègia de comunicació i al centre de les narratives dels centres culturals i viles, de les ciutats accessibles i de la formació.

Heu pensat mai quina olor fa el vostre barri?, i si els vostres veïns/es l’oloren igual que tu?

Heu imaginat mai l’olor que feria un Delicte d’Odi si el poguéssim arribar a percebre?, hi estem psicosocialment preparats?, i biològicament?

L’olor cultural – o etnoolor -, és un símbol prototípic, arquetip o originari d’una experiència perquè sintetitza vivències, capta fenòmens físics, transmet idees i valors culturals per mitjà dels quals les societats ordenen i integren el món. És un model per representar el més característic del gènere humà perquè és un principi de testimoniatge de la nostra relació amb l’ambient.

El projecte proposa, per una banda, una etnografia col·laborativa olfactiva, SmellsMap Sant Andreu, i, per l’altra, la producció d’objectes artístics sota el nom de Penjolls Recol·lectors d’Essències – Delictes d’odi ecològics, polítics i de gènere.

Té la voluntat de transformar la mirada de l’art i el disseny en les ciències, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques fomentant-ho amb l’educació per tal d’impulsar la innovació en les empreses tecnològiques i els projectes culturals.

L’olor cultural pot sobrevenir un agent transformador? (Arte y Agenia. Gell 2016).

#smellsmap ; #smellscape ; #taskscape ; #smellsmartcity o tecno-paisatges olfactius ecològics i socio-culturals; #ecomind o ecologia olfactiva; fenologia del cos; #NaturalSemanticsSmells ; #SmellThickData ; #ProjectOCEs – Olfactory Collaborative Ethnographies ; #Etnoolor ; #MemòriaEpisòdica ;  #HOMM – Hub/Osmoteca de la Memòria Mediterrània